Handels- og leveringsbetingelser
Handels- og leveringsbetingelser for køb i webshoppen
Generelt
Når du har afgivet en bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse pr. mail. Du bedes kontrollere, at ordrebekræftelsen stemmer overens med din bestilling og at din adresse er korrekt.
Har du valgt afhentning i en My Home butik, bedes du kontrollere, at den rette butik er angivet på ordrebekræftelsen.
Vi ekspederer din ordre hurtigst muligt.
My Home online butik er godkendt af PBS, det er derfor uden risiko for dig at betale online.
Priser
Alle priser er i danske kroner og er inkl. 25% moms.
Priserne er ekskl. fragt. Vi leverer kun indenfor danske grænser, ekskl. Grønland og Færøerne.
My Home kan desværre ikke levere møbler til ikke-brofaste øer ”undtagen Bornholm”. Levering vil i disse tilfælde ske til nærmeste havn på fastlandet, så det er meget vigtigt at leveringsadressen opgives, som den ønskede færgehavn og terminal, hvor ordren skal leveres.
Prisgaranti
Hos My Home Møbler giver vi 14 dages prisgaranti. Prisgarantien er gældende, hvis vi annoncerer varen billigere indenfor 14 dage fra fakturadato. Det er et krav, at der er tale om præcis samme vare (varenummer) og at man henvender sig til os, der hvor man har handlet - pr. mail for webordrer eller direkte i en af vores butikker for butiksordrer. Henvendelse skal ske indenfor de 14 dage og man skal kunne dokumentere prisnedsættelsen.
En eventuelt udbetaling af differencen, får man udbetalt på et gavekort.
Prisgaranti omfatter ikke udstillingsmodeller, køtilbud, dagstilbud, timetilbud eller sæsonvarer herunder havemøbler, julevarer m.v. samt serviceydelser såsom leveringsydelser.
Betaling
Ved køb i vores webshop kan der betales med danske og udenlandske kreditkort og via. MobilePay.
Pengene hæves ikke på dit kort, før varen afsendes fra vores lager. Først når varen afsendes fra vores centrallager, trækkes pengene på dit kort.
VIGTIGE INFORMATIONER VEDR. BETALING MED VISAELECTRON, MAESTRO, MASTERCARD OG MASTERCARD DIRECT ELLER LIGNENDE:
Når du betaler med VisaElectron, Maestro, MasterCard og MasterCard Direct eller lignende, reserveres pengene på dit kort, når ordren er gennemført. Vi tager ikke kortgebyrer.
Såfremt du ønsker at annullere ordren inden den er afsendt fra vores lager, kan du blot skrive en besked til os via "Hjælp"-knappen i nederste, højre hjørne, vælg "annullering" og udfyld formularen. Du vil efterfølgende modtage en bekræftelse på det. Såfremt beløbet er reserveret på din konto, vil det blive frigivet indenfor et par dage helt automatisk.
Levering ved køb online
KLIK OG HENT
Du kan vælge afhentning i en My Home butik. Ved afgivelse af ordren, vælger du den My Home butik, der er nærmest dig. Du vil modtage en mail med din faktura og en afhentningsdato, så snart din ordre er afsendt fra centrallageret. Butikken sender dig også en SMS, så snart ordren er klar til afhentning.
Der vil ikke være noget fragtgebyr.
Ordrer, der er bestilt senest søndag kl. 23.59, hvor varerne er på lager på centrallageret, kan normalvis afhentes/leveres ugen efter (dog undtagelser i forbindelse med helligdage). Se den forventede leveringsuge på din ordrebekræftelse.
PRIS: 0 ,-
LEVERINGER
Du kan vælge mellem 3 forskellige leveringsmuligheder.
KANTSTENSLEVERING - Husk at holde god afstand til chaufførerne
Levering sker ved kantstenen eller hvor bilen nemt kan holde ved boligen.
Chaufføren stiller møblerne ved bilen, hvorfra du selv har ansvaret for at få møblerne ind i boligen, uden chaufførens hjælp.
PRIS: 349,-
LEVERING I FØRSTE RUM MED 1 MAND - PT. ikke muligt pga. Corona restriktioner
Levering foregår med en mand i bilen, der hjælper dig med at bære varerne til første fremkommelige rum i din bolig. Du skal selv hjælpe med at bære, hvis varerne ikke kan bæres af én person. Det er My Home og vognmanden uvedkommende, hvis varerne ikke kan komme ind i din bolig på almindelig vis gennem døre uden af- og demontering af enhver art.
Hvis du har sarte gulve/tæpper vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdsmiljøbeskyttelses regler). Sker der skader i hjemmet SKAL chaufføren informeres og dette noteres på fragtbrevet, inden han forlader boligen.
PRIS: 649,-
LEVERING MED 2 MÆND - Husk at holde god afstand til chaufførerne
Levering foregår med to mænd i bilen, der bærer varerne hen til det sted i boligen du ønsker, såfremt det er let fremkommeligt i boligen. Det er My Home og vognmanden uvedkommende, hvis varerne ikke kan komme ind i din bolig på almindelig vis, gennem døre uden af- og demontering af enhver art.
Hvis du har sarte gulve/tæpper vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdsmiljøbeskyttelsesregler). Sker der skader i hjemmet SKAL chaufføren informeres og dette noteres på fragtbrevet inden han forlader boligen.
Når chaufføren står for at få møblerne ind i det rum de skal bruges, så er man som kunde også uden ansvar, hvis der skulle vise sig håndteringsskader man ikke har fået noteret på fragtbrevet når møblerne umiddelbart efter pakkes ud.
PRIS: 949,-
TILVALG – BORTSKAFFELSE 1-TIL-1
Ved tilkøb af bortskaffelse kan fragtfirmaet være behjælpelig med at bortskaffe samme vare, som man har bestilt. Har du bestilt en sofa, kan du få bortskaffet en sofa. Har du bestilt en seng, kan du få bortskaffet en seng. Møblet, der skal bortskaffes skal skilles ad, så fragtfirmaet nemt kan håndtere det dvs. reoler, senge, sofaer, borde skal være usamlet.
Hvis bortskaffelse er bestilt i forbindelse med kantstenslevering, skal møblet til bortskaffelse også stilles ved kantstenen.
TILVALG - FULDMAGT
Fuldmagt kan tilvælges på kantstensleveringer, hvor fragtfirmaet har mulighed for at stille din ordre uden din underskrift for modtagelsen. Når du tilvælger fuldmagt accepterer du samtidig nedenstående betingelser:
- Enhver ret til reklamation over fragt- og håndteringsskader fraskrives.
- My Home kan ikke garantere, hvor fragtfirmaet stiller varerne på grunden.
Der kan ikke videregives ønske om placering på din grund.
TILVALG - UDPAKNING
Ved tilvalg af udpakning vil alle varerne på ordren blive pakket ud og emballagen medtages af fragtfirmaet.
Det er vigtigt, at der er let fremkommeligt i boligen, så chaufføren kan udpakke varerne.
Hvis du har sarte gulve/tæpper vil det være en god ide, at afdække dem, da chaufførens fodtøj kan være snavset. (Chaufføren må ikke stille fodtøjet jvf. AT arbejdsmiljøbeskyttelsesregler). Sker der skader i hjemmet SKAL chaufføren informeres og dette noteres på fragtbrevet inden han forlader boligen.
Når chaufføren står for udpakning, så er man som kunde også uden ansvar, hvis der skulle vise sig håndteringsskader man ikke har fået noteret på fragtbrevet, når møblerne umiddelbart efter pakkes ud. Det er vigtigt at du kontrollerer møblerne for eventuelle skader og mangler, da disse skal påtales med det samme og noteres på fragtbrevet. Når chaufføren har forladt hjemmet, kan fragtfirmaet ikke længere stå til ansvar for skader på møblet, som opdages efterfølgende.
INFORMATIONER VEDR. ALLE LEVERINGSTYPER
KONTROL AF MØBLER
Det er vigtigt, at du gennemgår møblerne ved modtagelsen, og sikrer at der ikke er skader og stødmærker på emballagen. Hvis der opdages skader på emballagen, så tjek området på møblet grundigt for skader sammen med chaufføren.
Få chaufføren til at notere evt. skader på din kvittering og på chaufførens fragtbrev. Så finder My Home og chaufføren en løsning på dette.
Når der kvitteres for modtagelsen accepteres samtidigt, at varen er i rette stand og der kan ikke efterfølgende reklameres over transport- og håndteringsskader. Du er selvfølgelig meget velkommen til at åbne emballagen og kontrollere varen inden, hvis der er tvivl om dette.
LEVERINGSTIDSPUNKT
Du vil modtage en mail med din faktura, så snart din ordre er afsendt fra vores centrallager. Heri er også den valgte leveringsdato og tidsrum. Chaufføren ringer ca. 30 min. før ankomst på den aftalte leveringsdato og -tidsrum.
Det er på dit eget ansvar, at møblerne kan komme ind i dit hjem og at der er let fremkommeligt. (f.eks. ved levering af en meget stor sofa).
Såfremt du ikke er hjemme på det aftalte tidspunkt og ordren ikke kan leveres, tages ordren med retur.
Før en ny levering kan aftales, skal et nyt fragtgebyr indbetales til os via en straks overførsel i banken. Dette aftales med Kundeservice via "Hjælp"-knappen i nederste, højre hjørne, vælg "eksisterende ordre" og udfyld formularen.
Såfremt ordren må stilles på din adresse, skal "Fuldmagt" afkrydses ved bestilling. Såfremt fragtfirmaet må stille varerne uden din underskrift for modtagelsen, accepterer du, at enhver ret til at reklamere over fragt- og håndteringsskader fraskrives. Vi kan IKKE oplyse fragtfirmaet den ønskede placering af varerne og vi gør opmærksom på at My Home ikke kan garantere, hvor fragtfirmaet i sidste ende stiller varerne.
LEVERING TIL IKKE-BROFASTE ØER (Gælder ikke Bornholm)
My Home kan desværre ikke levere møbler til ikke-brofaste øer ”undtagen Bornholm”. Levering vil i disse tilfælde ske til nærmeste havn på fastlandet, så det er meget vigtigt at leveringsadressen opgives, som den ønskede færgehavn og terminal, hvor ordren skal leveres.
AFHENTNING
Det er vigtigt, at du ved afhentning af varer fra butikken kontrollerer, at emballagen og varen er intakt. Når varen medbringes accepteres samtidigt, at varen er i rette stand og der kan ikke efterfølgende reklameres over transport- og håndteringsskader. Du er selvfølgelig meget velkommen til at åbne emballagen og kontrollere varen, inden du forlader butikken.
ANNULLERING
Ønsker du at annullere en ordre bestilt på webshoppen, skal du kontakte My Home hurtigst muligt og helst samme dag, som bestillingen er afgivet. Du kontakter os blot via "Hjælp"-knappen i nederste, højre hjørne, vælg "annullering" og udfyld formularen, så annullerer vi ordren hurtigst muligt.
Du vil efterfølgende modtage en bekræftelse på det. Såfremt beløbet er reserveret på din konto, vil det blive frigivet indenfor et par dage helt automatisk.
RETURRET
Fortryder du købet fra vores webshop, har du 14 dages bytte- og returret.
Du kan bytte eller returnere varen i alle vores butikker eller ved at sende varen retur til vores centrallager.
Du skal selv afholde omkostningerne i forbindelse med returnering af dine varer.
Vælger du at sende ordren retur til centrallageret, bedes du kontakte os inden, via "Hjælp"-knappen i nederste, højre hjørne, vælg "returnering" og udfyld formularen. Herefter skal fragtgebyret indbetales via. en straks overførsel i banken og vi kan arrangere afhentning af varen, så snart vi har modtaget beløbet.
Vælger du at indlevere til en My Home butik, vil butikken give besked til Kundeservice, som vil refundere pengene til det anvendte betalingskort ved betaling af ordren.
Varen skal være i original, ubrudt emballage ved returnering.
Vær opmærksom på at varer, der er købt på webshoppen kan returneres, selvom emballagen har været brudt og varen har været samlet. Kontakt os via "Hjælp"-knappen i nederste, højre hjørne, vælg "returnering" og udfyld formularen såfremt du ønsker at returnere en vare, der har været samlet eller hvor emballagen har været brudt. Medsend billeder af varen og emballage, så varens stand kan vurderes, da det har indflydelse på beløbet, der kan refunderes. Hvis varen er beskadiget eller brugt på en måde, der forringer varens værdi, kan det fulde beløb ikke refunderes.
Det fulde beløb kan refunderes, hvis varen returneres indenfor 14 dage efter du har modtaget varen og såfremt varen er i original, ubrudt emballage.
JULEGAVER 2021
Varer købt på vores webshop kan returneres og ombyttes i vores butikker frem til 31. januar 2022, såfremt det er noteret på ordren, at det er til julegave.
Ved bestilling skrives det blot i kommentarfeltet, så noterer vi det på ordren. Du kan også informere os via "Hjælp"-knappen i nederste, højre hjørne, vælg "eksisterende ordre" og udfyld formularen, hvis det ikke kom med i kommentarfeltet på ordren. Herefter kan vi notere det på ordren, således det fremgår af kvitteringen, som skal medbringes hvis varen skal byttes.
REKLAMATION
Købeloven gælder for alle reklamationer, der måtte være.
I tilfælde af, at der skulle være en reklamation på dine varer, bedes du hurtigst muligt oprette en reklamation via vores hjemmeside https://www.myhomemøbler.dk/reklamation/
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage direkte eller indirekte opstået, som følge af forkert brug, dårligt vedligehold eller uautoriserede indgreb. Når man pakker møbler ud, så er det også meget vigtigt, at man undgår at bruge skarpe genstande. Snitskader på møbler er ikke dækket af reklamationsretten.
Da My Home leverer møbler fremstillet af naturprodukter (træ, læder osv.) kan der forekomme farve- og nuanceforskelle. Mindre knaster, farveforskelle, stærke og svage årringe i træet samt vækstmærker i læder er tegn på ægthed og betragtes ikke som mangler. Man kan få mere information om vores produkter, materialer og vedligeholdelse i pjecerne på vores hjemmeside https://www.myhomemøbler.dk/vedligeholdelse-af-moebler/
Vores produkter er beregnet til privat brug. Købes produkterne til offentlig eller erhvervsmæssig brug, vil købet ikke være omfattet af reklamationsretten.
Offentlig og erhvervsmæssig brug, omfatter alt som ikke er almindelig privat brug. Herunder brug i eksempelvis forsamlingshuse, fælleshuse, plejehjem, institutioner, kantiner, sommerhuse som bruges til udlejning m.v.
Forbehold
My Home tager forbehold for tastefejl, prisændringer, leveringssvigt, tekniske fejl og udsolgte varer.
PERSONDATAPOLITIK
Læs vores Persondatapolitik her
Ønsker du at handle i en fysisk butik
Ønsker du at handle i en af vores mange butikker, kan du læse handels- og leveringsbetingelserne HER.